En sån där sammanfattning

Ännu en fantastisk sommar!

Den gick alldeles för fort i år dock, tror att jag jobbade för mycket.

Två fina veckor i USA, med Emma och Josse.
Manhattan Beach, Los Angeles, Hollywood, Universal studios, sola, bada.
Och ett äventyr på typ 300 mil i bil: (flygtur över) Grand Canyon, sedan till Las Vegas, Death Valley, San Fransisco med Golden Gatebro och Alcatraz, shopping och Highway One. Och vilse i öknen, små läskiga byar, bensinstopp och poliskontroll.
(Det där med att lägga in bilder blir ju aldrig av, men det är min intention)

Vila. Hemsjön. Brorsan hemma från Norrland. Klätten, kusin Eriks bröllop.
 
Och så Theres och Simons bröllop. Det stora denna sommar, det som tagit mest tankkraft. Ett kärt besvär! Möhippa, svensexa, festhäftespyssel, planeringsmöten osv. Och så själva bröllopet förstås. Magiskt vackert. Verkligen.
Lärdomar därifrån? Gud kan ordna vad som helst, även väder och saker tar tid, lång tid. Vem kunde ana att det tar åtta timmar att limma spets på 120 häften liksom? :-D
 
En Sverigeturne har jag hunnit med också. Arvika - Bollnäs - Bjurholm - Umeå - Luleå - Boden - Stockholm - Arvika. Hälsa på brorsan med mor&far, hälsa på Sayuri, hälsa på Victor, åka nattåg, universitetet. Jättejättebra.
 
Ja, så har jag haft det sen sist.
 
Just nu? Jag har fått jobb som SYV på Estetiska skolan (Hurra på det!), så just nu är det intensivt där med föräldramöten, frågor, gymnasieinfo i klass och så vidare. Sen har jag jobbat på Fisken mycket se senaste veckorna. Så där tre, fyra timmar om dan. Sen är det ju det där lilla heltidsplugget jag har. Heh. Den detaljen. Plus kyrkan med årsmöten, Aktuelltbladsutgivning m.m. Och lite andra åtaganden, rep osv.

Man kan sammanfatta det som att ganska länge ser det ut så här:



... men känslan är nånstans på gränsen till det här:

fun-ball-pool-compressed2
 
:-D
 
Idag har jag hunnit shoppa lite med mamma, det var mysigt. Och nu ska jag sova, så tar vi tag i det här imorgon igen. Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0