Friden

Igår kom finfina Sara hit och vi fick en helkväll i soffan med massa prat.
Pratandet fortsatte idag när vi gick en sväng längs vattnet, till stadsparken och hem.
 
Ikväll cyklade jag ut till Ingesund i det vackra vädret och gick på konsert.
Det är en av Saras kompisar, som också heter Sara. Hon är folkmusiker, det var ungefär det jag visste innan, och nu var det dags för hennes examenskonsert.
 
Jösses. J ö s s e s.
 
Jag tror att det var den bästa konserten på... väldigt jättelänge.
 
Heeelt fantastiskt bra! Folkmusikfiol i fokus, men även helt fantastisk sång.
Sara har en trio som heter Jarsefolk, så de var förstås med.
Polskor och valser, lånat och egenskrivet, fioler och bouzouki, Järvsö och Småland i en salig blandning och det var SÅ bra!
Det allra allra bästa, eller i alla fall mest rörande, var ett egenskrivet, trestämt vokalarr på I denna ljuva sommartid. Täta stämmor, folkklanger.
Då grät jag lite till och med.
 
Önskar att Jakob vart där. Hela konserten var i Sofia Karlsson-stil (hon är Saras idol) och det hade ju passat fint för Jakob med.
 
Cyklade sedan hem aldeles glad och var tvungen att stanna flera gånger bara för att njuta av utsikten och doften av hägg. Så ljuvligt så jag nästan fick ont i bröstet. Det är vackert här.
 
Frid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0