Sommaren som övergår i höst.

Ja det där med att blogg regelbundet ja... Det blir alltid så här under sommaren. Jag sitter inte vid datorn så mycket, och då blir det ju inget skrivet. Och sen vill jag skriva ikapp allt och det  blir ett för stort projekt så det blir inte heller av. Menmen.
 
Vi hade i alla fall en helt fantastisk sommar. Bästa på länge, men det säger jag varje sommar tror jag.  Men det är väl bra :)
 
Det började med att Sayuri flyttade hit lagom till studenten och stannade heeela långa fina sommaren. Vilken glädje, vilken lyx! Dagarna rullade på med Björknäs på helfart, så roligt.
 
Sen åkte vi på bröllopsresa. Det. Var. Välbehövligt.
Tio helt uuunderbara dagar i solen, lyxen, stillheten, äventyret. Tre dagar i Rom och sju dagar på kryssning på östra medelhavet. Ska se om jag kan ladda upp lite bilder nån dag. Det blev en smått perfekt resa.
Sen avslutade vi den med en vecka på Hönö med Ds föräldrar m.fl. Sol, hav, vänner, gudstjänster, apg29 återträff och allmänt välmående.
 
Sen hem och ännu mera Björknäs. Det blev väldigt mycket av det i sommar eftersom D och Sayuri var ansvariga så när vi inte jobbade så diskuterades det ändå hemma liksom. Nåväl, tur man älskar sitt jobb.
 
Sushikvällar/nätter, badturer till Dammtjärn och Mjögsjön, Storkasberget mitt i natten med några härliga tonåringar, födelsedagsfirande, besök i fina Hjo hos Frida och Josef, sen Emma och Tomas bröllop.
 
Slutet av sommaren betydde Hemsjön (vår sommarstuga), gummibåttur, Husbåtstur med Ds familj, Massa vinbär som blev sylt, géle, marmelad och saft, lingonplockning, blåbär, farmor och farfar.
 
En fantastisk sommar.
 
Det enda dåliga jag kommer på är att vi var tvungna  att ta bort vår katt för några veckor sen. Och det är dåligt så det räcker för en hel sommar. Fy farao. Min älskade katt, 16 år gammal. Som jag älskat det lilla mysdjuret. Jag grät i flera dagar. Usch.
 
Nu har skolan dragit igång igen och jag är fortfarande lite förvirrad. Det är nästan som att jag glömt hur man gör. Var i Stockholm förra veckan och tack och lov var det hyfsat smärtfritt och snabbt avklarat. Läser Vägledning och en praktik-kurs ihop nu, tio veckor. Verkar bli rätt chill, kommer vara ledig torsdag och fredag denna vecka verkar det som. Och det klagar jag inte på :)

Nailade förresten sista delkursen i våras med ett A. Sjukt nöjd.

Nu ska jag läsa lite om lösningsfokuserad vägledning. Har plöjt det sista av en doktorsavhandling nu på morgonen, så det ska bli skönt med nåt lättare...
 
kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth o Kjell

Tittade bara in på din blogg och hoppsan!...nåt nytt under solen! ;)
Gött å läse om er härliga sommar!
Kram kram!

2013-09-17 @ 23:21:24
Postat av: Nalle

Fucking. Finally.

2013-09-20 @ 01:37:44
Postat av: Sayuri

Väntar på fina bilder från bröllopsresan :)

2013-10-16 @ 09:54:29
URL: http://www.sayurikikuchi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0