Puh!

Jösses.
 
Det har varit en sjukt intensiv vecka här på slutet.
 
Det började med kulminationen av en hel vår av planerande, filurande och grejande: Sara och Andreas bröllop!
Hoppas verkligen att de blev nöjda... Vi gjorde allt vi kunde i alla fall. :) Mycket jobb är det! 
 
På måndagmorgon tog jag min väska och begav mig mot ännu en kursvecka. Nummer 8 i ordningen, helt galet.
Det blev en fet vecka med seminarier, föreläsningar och övningar. Roligast var när vi delades in i grupper om tio, fick en timme på oss och skulle göra en redovisning om kärnan i vägledningskursen. Jag kände mig som fisken i vattnet, tillbakakastad till tusen gestaltningar på gymnasiet :) Vår grupp reciterade en bit av Björn Afzelius "Ikaros" som handlar om att bara individen själv är expert på sina drömmar, i ett nedsläckt klassrum. Effektfullt. :) Vår underbara klass bjöd på allt från teater till folkdans! Och vi fick äntligen höra fantastiska Marika sjunga, vår klasskompis som jobbar i Radiokören. (Sveriges bästa proffskör, om du inte visste det...)
 
På lördag morgon drog jag till Oskarshamn för Eurovision, Hockey-VM och framförallt: Simones dop! Det blev en fin helg.
 
På måndagen gjorde jag den 8,5 h långa resan hem (O-hamn är verkligen världens ände...) och sedan direkt till Köla för att firapappas födelsedag. :)
 
När vi väl kom tillbaka hem sen så var jag nästan död. Helt slut av alla urladdningar utan återhämtning...
 
Nu har jag vilat och sovit mycket och försöker ta tag i det sista av den här terminen. Min hjärna har sommarlov, det är lite opraktiskt... Har en rapport att skriva, lite litteratur att läsa, ett litteraturseminarium (idag faktiskt) och sen ett "erfarenhetsutbyte" att klara av, sen är det lov. Hurra!
 
PS Jag insåg att det är så länge tills jag ska till sthlm igen att de inte ens släppt biljetterna än. Vilken glädje! :) DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0