Inflyttningskalas!

I söndags var det äntligen dags!
David har bakade massor med bullar, tillsammans gjorde vi chokladmoussetårtor och jag bakade kakor.
 
Och mycket städande blev det...!
 
Det blev en lyckad kväll, så roligt. Tror det var cirka 25 personer här, och alla får plats! Jag älskar att bo större :)
Vi fick massa fina blommor, något vi verkligen behövde.
 
Den roligaste presenten var dock en slags "smaka på vår egen medicin":

 
 
Så Frida och Josef, nu vet vi hur det känns :) (Fast vi fick 7 burkar, snarare än 107)
 
Vi är dåliga på att fota, det är dumt. Annars hade jag lagt upp en bild på alla goa bullar och allt trevligt folk... Menmen. Ni får använda fantasin istället :)
 
Nu ska jag ta tag i pluggeriet igen. ekonomisk historia, näringsliv och yrken är det på programmet idag.

//Helena
 

Kommentarer
Postat av: frida Rimshult

Men va bra! Vi har en hel låda full med anonyma konserver kvar, så om ni tycker att det är roligt att leta efter tex krossade tomater och istället hitta majs, kokosmjölk, persikohalvor, vita bönor (jättemycket vita bönor!!) och fiskbullar så har vi inflyttningspresenten klar. ;) haha! Kramkram

2013-03-13 @ 17:04:13
Postat av: Helena

Haha! Ja, det första jag gjorde var att para ihop dem som ser likadan ut, då har man ju lite gratis i alla fall.. Men jag tror inte på det där med att leta efter nåt specifikt, man får väl snarare börja med burken och låta inspirationen flöda :o)
D fann kidneybönor häromdagen iaf.. Vet dock inte vad han gjorde med dem :) (eller ja, han åt dem väl, men med vad)
kram!

2013-03-15 @ 23:08:35
Postat av: Anonym

ja, den tekniken har vi också testat. Låta burken bestämma middagen. Dock svårt när man öppnar en burk och hittar nåt som man misstänker är kondenserad mjölk...vad gör man med en öppnad burk eventuell kondenserad mjölk? Eller om man hittar nåt som man tror är nån slags köttgryta...men minns att sofia nämnde att nån burk är kattmat... He!
Näääee, så skulle de väl aldrig göra? Riskera att vi skulle äta kattmat! Eller...?

2013-03-16 @ 12:00:43
Postat av: frida

det va jag som skrev. :)

2013-03-16 @ 12:01:18
Postat av: Helena

Förstår att ni testa alla tekniker att attackera de där burkarna... :)
Haha, just kondenserad mjölk är ju svårt alltså... Det enda jag har använt det till är att koka, men då i STÄNGD konserv så det blir kola. Lite sent när man väl öppnat den alltså!
Jag kan iaf lova att jag bara köpte ätbara saker. Om man nu räknar surkål i vitt vin som ätbart, det är ju en definitionsfråga ;-)
Men jag köpte kanske en femtedel, och resten kan jag inte stå för... =P

2013-03-21 @ 12:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0