Att prioritera själen.

Idag skulle jag läsa typ 200 sidor av arbetsmarknadsprognoser, näringslivsanalyser etc.
 
Det gjorde jag inte.
 
Istället bakade jag semlor och tog med upp till farmor och farfar. Fikade och pratade några timmar.
Diskuterade gamla tidningsurklipp med radioprogrammen på 40-talet och hur min farfars bror överlevde ett nästan fritt fall på 18 meter. (Hur lyckas man med det?!) Fick reda på att farmor en gång pysslat med amatörteater. Då lärde jag mig någonting om mig själv.
 
Gick hem och löste korsord.
 
Åt middag med nästan hela familjen.
 
Spelade spel med min käre far.
 
Ibland är det bästa för själen inte samma sak som det bästa för studierna.
Då får man prioritera.
Och är det nånting jag lärt mig hittills i livet så är det att prioritera själen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0