flyttkaos!

Bröllopsyran har lagt sig en smula, men vi håller kvar i känslan genom att leva i flyttkaos...
Eller ja, det är mycket mindre kaos nu än innan.
Helgen var ett enda stort "packa-upp"-ryck, kartonger överallt, vi kunde byggt en trevåningsvilla av all wellpapp kändes det som... Mycket grejer kom på plats! Nu har vi ett fullt fungerande kök, utan lådor :)
(för de som är kvar står i sovrummet och arbetsrummet...)
Det är så skönt!
 
Vårt hem är nån slags blandning av allt möjligt. Våra saker sen innan, blocketfynd, en smula ikea, lite arvegods och en del bröllopsrester. Det är inte enhetligt. Det är många färgskalor. Det är rent av rörigt. Men det är vårt. :)
 
Jag tycker det är ganska roligt (men numera mest tröttsamt) med alla "höhö David, nu får du inte bestämma själv längre med inredning eller nånting då!". För vissa är det kanske så. Men jag kan ju avslöja att D är mycket mer intressera av just inredning än jag! Det ska va praktiskt, sen orkar jag inte riktigt engagera mig mer. Men David kommer på idéer och håller på. Så det så. Sen står den kommentaren för en mossig gammal påtvingad könsrollsinställning som jag inte gillar, så därför är det extra tröttsamt.
 
Plugget är igång på allvar igen, var i Stockholm förra veckan. Har påbörjat kursen "Politik &samhälle" och än en gång fascineras jag av hur de lyckas göra ett intressant ämne helt obegripligt och svårt. Vi hade till och med en föreläsning som inte hade med ämnet att göra alls, för att de behövde fylla ut schemat typ. Drygt.
 
Roligaste från veckan var iaf redovisningen i socialpsykologin. Alla andra grupper stod rakt upp och ner och pratade, men inte min grupp inte. Min kära basgrupp spelade teater, en scen ur "En komikers uppväxt", komplett med en grön kostym  ritad på papper och  en översprallig Cathrin med tysk brytning. Vi ägde stället :)
 
Nu längtar jag efter att få baka massor i vårt nya kök och bjuda hem massa folk som kan äta upp det! Vi har haft lite besök (typ Josse innan hon flyttade till USA idag) men det blir ju en annan sak när det är lite mindre rörigt.
 
Välkomna vettja!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida Rimshult

Vi kommer!! Förr eller senare. Välkomna själva vettja! :)

2013-01-29 @ 23:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0