trettondagsafton

Jag har haft en lugn jul. Världens lugnaste och mest osociala. Förlåt alla. Men jag behövde ligga på soffan i Klätten några dagar och bara vara. Så blev det.
Å andra sidan hann vi spendera en del tid med Davids syskon det var ju bra. De är ju inte hemma så ofta, så då får man passa på :)

Jag älskar jul. Jag älskar att drabbas nån gång mitt i november och sedan vara uppfylld av allt mys, alla ljus och all musik. Jag älskar att tänka på jul.

Men. Jag har alltid för höga förväntningar på julen. Alltid.
Det är jag, och oftast bara jag, som bryr sig om att saker blir som de "ska". Visst, vissa saker kan absolut ändras, men det finns gränser. Och det är så SJUKT jobbigt att känna som att man är den enda som bryr sig. Eller också är det bara så att jag är självisk och vill ha det mesta som jag är van. Men ibland kan man ju undra om vissa går in på allvar för att förstöra.
Slut på gnäll.

Nyår firades i Mangskog i John&Maddes nya, gigantiska lilla herrgård :) Avslappnat och fint. Kvällens favorit hette Weber och är en liten kattunge. SÖT!
En runda ticket, en runda TP. Hemma efter tre. Gött.

Nu har jag börjat migg nya jobb. Det är galet. Galet BRA!
Tagggad till tusen och en smula livrädd. Jag ska fixa det här. Hur det än blir, så ska det minsann bli bra. Jag älskar mina tonåringar. Det är en bra början.

//Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0