Thursday!

I helgen som var åkte jag hem till min finaste och överraskade, det var mysigt :) Han blev glad, det var ju tur..;-)

Det har vart en märklig vecka, omkastad, snabb o långsam på samma gång. Har i läxa att läsa o reflektera över Lukas och Apostlagärningarna till nästa fredag, och jag har inte ens börjat än. Bap! Menmen, jag ska. Sen. Kanske hinner börja imorrn.

Och imorrn, det kommer bli en fin dag! För då kommer David hit =D Eller ja han SKA det iaf, sen om det blir verklighet, kan bara SJ avgöra. Snöstorm är ju som bekant inte deras favoritväder.

Idag redovisade vi "framtidens kyrka"-projektet för massa damer och herrar med viktiga saker att säga inom Missonskyrkan och Baptisterna. Folkisledningar och sånt, det var kul! Spelade drama och läste min dikt på temat, kändes vettig när de som lyssnade faktiskt har med saken att göra, eller vad man ska säga.

Följer lilla Esters kamp mot hjärtfelen i hennes blogg. Den finns länkad på högersidan: "esters hjärta". TÄnker mycket på hela den lilla fina familjen och ber för dem. Det är inte okej att småbarn blir jättesjuka! 

Apropå småbarn så lär jag mig nya saker om mig själv, för att Min broder får barn om några veckor. Det är verkligen helt sjukt, jag är typ sympatigravid på nåt sätt, hjärnans sätt att ställa om sig för att det snart kommer finnas en liten i familjen. Jag är yngst av ALLA kusiner och allt, så förutom mina två kusinbarn i K-stad, så är den senaste bebin i släkten....Jag!Inte konstigt att det är lite "övergångsperiod".

Jag tänker mycket på Rebecka vilket leder till helt sjuuuuka drömmar! :

Inatt så hade jag "lånat" bebisen i hennes mage, för att hon tyckte att jag skulle få känna hur det kändes att vara gravid. Så då hade jag hennes bebis i min mage. Sen ville bebisen hälsa på mig, så då stack den helt enkelt ut handen GENOM magen och skakade hand!
Sen hade jag jättebråttom till skolan och bebismagen sprack hela tiden mer o mer från hålet där bebisen stuckit ut handen. Jättejobbigt var det!
Hrm, som du förstår var jag lite konfunderad när jag vaknade.

Ikväll har jag gått en studiokurs på tre timmar, lyxigt att det bara var jag o Ellen som kunde! Så killen som spelar in Daniel Lindström och Emilia har lärt mig Cubase 5 =P
Efter det så bastade jag med Arvid och framförallt Erik. Det var riktigt trevligt! Vi arbetar på att få bort de där ytliga "hej hur mår du, tack bra"-relationerna på skolan, så jag fick höra hans livshistoria. Mer sånt!

Som avslutning såg vi filmen 21. En film jag har goda minnen till... Den såg vil kvällen när jag och David blev ihop :)

Godnatt på er!

/H


Kommentarer
Postat av: Julia

Vet hur det där med att få syskonbarn känns Helena :P det va helt skumt när Hanna gick med Malte! Kul att Martin och Rebecka ska ha typ samtidigt :) blir många bebisar i församlingen nu!!

2010-02-08 @ 18:58:44
Postat av: Nalle

Hur tror ni det kändes för en nioåring när denne fick reda på att han skulle bli farbror? Prata på skumt...

2010-02-08 @ 19:23:07
Postat av: Rebecka

hahaha... jättekul!! :)



Vad du är SÖT!! kom på när du skrev på FB att du läst min blogg att jag glömt läsa din på länge...så det måste jag börja med igen!!



KRAM

2010-02-22 @ 11:47:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0