söndag. fast inte.


Jag vet liksom inte riktigt.

Jag vill vara i Arvika. Med David. Ungdomsarbetet. Björknäscafét. Det hemtama och det nyskapande.
Men jag vill inte göra ingenting. Inte slösa tid. Inte hamna i gamla gnabb igen. Inte!

Jag vill nog vara i Stockholm. Möjligheterna. Tiden. Prova storstadslivet. Det nya och spännande.
Men jag vill verkligen inte kämpa mot klockan ett år till. Jag och deadlines har gjort slut. Inte stressa ett år till. Inte!

Fy farao vad trött jag är på att allllldrig vara nöjd! Jag trodde det skulle va rätt lätt att börja om, bli ny igen. Men det är väl så, att det gamla inte försvinner bara för att man byter miljö. Det går liksom inte att gömma sig, har jag lärt mig. Det ÄR bra här. Jag HAR roligt och jag LÄR mig massa bra saker. Men, ibland så räcker liksom inte det.   

Jag önskar nästan att jag och David inte blivit ihop än. Att det skulle ha blivit om ett år eller två. Då hade det INTE varit svårt att lämna Arvika. Då hade jag bara kommit ihåg gamla gängor, det vidriga fjortis-Timmys-hänget, "Tiki kontra Ritz"- mjäket, bakomryggen-snacket och alla de FÖRBANNADE facken man sorteras in i Hela Jädra Tiden!

Men om så hade varit, att jag och min älskade D inte varit ett "vi" sen mer än ett år, då förstår jag inte hur jag skulle ha klarat tredje ring. Nej det är nog bäst att det är som det är. Därmed inte sagt att det inte är jobbigt.

Jag vill bara bo hos David, vara lite Svensson och fredagsmysa. Sen kan jag bli nytänkade, äventyslysten och inspirerande. För just nu vet jag inte riktigt om jag orkar det.

Kram//H

Kommentarer
Postat av: Theres

De va de bäst ja läst! Känns som att du liksom satte ord på många av mina tänkar där också!



Ja känner ibland ä ja ä på rätt ställe, men ibland vill ja bara att allt ska va som "vanligt" igen.. Fast de finns ju inget vanligt!? Konstigt!



Livet ä inte lätt! Men de ä de krångliga som gör de bra många gånger!



Ha de bäst!

2009-11-19 @ 18:10:58
URL: http://thereshjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0