Firardag!

Klockan åtta imorse var det så där mysigt smygdags att gå upp. Ni vet som det är när man ska fixa frukost på sängen åt någon som fyller år.
Hela skocken: Kjell, David och jag, Frida och Josef och Simon och Theres sjunger och väcker (?) mor i huset som fyller 51 idag. MYS!
Go´dag följde. Stor frukost, Filmplanering, trerätters middag och film på kvällen. Toppen!
Allt blev ju dessutom bättre av det sjukt fina vädret.
Pratade lite med mamma. Kändes lite dumt att halva släkten var ute i Påterud och planterade gran och att jag inte var med. Menmen, de har inte frågat = inte mitt problem.

Hela den här dagen har varit firardag. Inte nog med att Elisabeth fyller år, utan jag och David firar ett halvår också =) Kul att det synkade så fint. Tänk va fort det går alltså, det känns skumt. Som om det var förra veckan vi var på promenad och jag var lycklig så jag kunde spricka och hade tunghäfta utan dess like i världshistorien.
Men det är väl som man säger, tiden går fort när man har roligt.

Imorrn, eller nä, om 6 timmar åker jag till Sthlm. Jesusmanifestationen väntar. Sedan söker jag Betel på måndag. Direkttåg till Jönköping, några timmars sömn, och sedan sökning till svf. Gött liv...
Känns bra o få det gjort i alla fall.

Nu ska jag sova!

//Helena

P.S
Jag måste bara skryta lite. Det är lättare att visa min odrägliga och besserwisser-iga sida i text här än annars, så jag passar på. Förlåt.
Men jag är nöjd över att jag styrt upp en del i mitt liv nu. Jag har:
* Deklarerat
* Vart på intervju på Konsum om sommarjobb (böneämne folkens!)
* Övat på ensemble-grejerna.
* Fixat tågbiljetter och skit inför Sthlm
* Styrt upp sökningarna i allmänhet med tider, boende, förbindelser och sånt tjafs.
* Fått papper om Högskoleprovet och fått reda på att jag inte sänkte mig som jag trodde. 1.4.
* Pluggat järnet inför, och gjort naturkunskapsprovet helt ok.

Nu ska jag sova. Och sörja över att älsklingen inte kommer vara i min närhet på fyra dagar. Bortskämt barn är vad jag är, men det blir så när man är kär i hela magen liksom.

Godnatt
D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0