Sökningsturnén

SÅ hur har det gått nu då? Sökningarna och allt?
 Lördagen den 2 maj åkte vi till Sthlm. Det var roligt, fantastiskt och underbart att bara dra iväg, kändes sjukt spontant trots all planering. Nice. Själva stockholmsresan kan ni läsa allt om i Josses blogg, den är länkad längre ner. Jag orkar inte dra allt...
Men måndagmorgon skildes våra vägar åt, då jag tog tunnelbanan från Hägersten till Bromma. Jag lärde mig ett och annat om Sthlms storlek, då det visade sig vara sammanlagt nästan 20 stationer bort inklusive byte = 1 timmes resa! Nästan i alla fall. Mirakulöst nog kom jag i tid, med ungefär fyra sekunders mariginal.

Nåt slags uppstarts möte och sedan var det igång. Teoriprovet var först för min del. Svårt. Riktigt svårt. Jag gjorde mitt bästa och tror att det gickokej. Utom "Stegteori - uppgiften", jag hade körtelfeber när vi gick igenom det... ;-)

Spelprovsdags.Kliver in i rummet, juryn droppar in sent! suck. Vem kliver in, om inte IdolFelicia. Kommer ni ihåg henne? Jag hade nog inte gjort det om jag inte sett henne, men där var hon i alla fall, i juryn på Betel. Det kändes ju väldigt normalt.Provet gick bra iaf, jag var nöjd med min insats.

Träffade en och annan jag är bekant med, det var skönt. Bl.a. Mikael från Sunne,  och Julia från Kil. =)

Åkte till T-centralen och satte mig och väntade. Då kom saknaden ordentligt... Läste lite, men tänkte mest på David. När jag väl gick bort till perrongen visar det sig att tåget till Arvika går samtidigt från andra sidan perrongen. IRONI! Det var inte lite drygt att kliva på Jönköpingståget istället...

Tågresa i hundra år, seeegt. Satt bredvid en trevlig man, ångrar att jag inte pratade mer med honom, det hade varit intressant. Till slut var vi äntligen framme i Jkpg.

Taxi till SVF, blev visad till ett rum längst bort på området. Tog en varm dusch, kröp ner i sängen och ringde David. Sjukt trött efter en lång dags bravader.

Upp med tuppen! Eller nej inte riktigt, men upp iaf.
Samling med upprop vid 09.30. Lyssnade på skolans storband och kör, det var trevligt. Lite jobbigt bara, jag ville helst bli klar tidigt så jag skulle hinna med ett tidigare tåg. Träffade en dundertrevlig prick vid namn Maria från Sollentuna. Vi hängde ihop resten av dagen, skönt att ha nån att snacka bort nervositeten med.

Proven började. Väntade en timme och till slut blev det min tur.
Det gick förbannat dåligt. Helt sjukt dåligt faktiskt. fingrarna skakade som asplöv och jag ville bara gå därifrån. Men det bli så när superbegåvade Gittan Glans (Pianisten/trombonisten/dragspelaren i På Spåret!!!) sitter i juryn.
De var galet trevliga iaf, det var skönt.

Lunch och sedan teoriprov. Det var stört lätt: Notera ett D-dur i G-klav. Okej, det ha man ju aldrig gjort förr. Jag som förväntade mig värsta analysgrejen av 5stämmiga ackord eller världens satsuppgift var rätt nöjd. Det kan inte ha gått annat än bra. HA!

Skyndade mig med en buss, tack vare Maria som hade en tidtabell, och han med ett två timmar tidigare tåg än planerat. Himmelriket!
Kom till arvika vid typ 20.30 istället för 23.09 som jag skulle ha gjort. Det var en spännande upplevelse, fem byten tror jag, delvis i minibuss... Men fram kom jag.

David hämtade mig och det var hur skönt som helst att krypa ner bredvid honom när det var dags att sova.
Då var jag trött, nöjd och stolt över att jag presterat hyfsat väl efter min förmåga + att jag hunnit med och styrt upp all resor fram och tillbaka överallt.
Sov gott den natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0