onsdag och torsdag.

Igår var en märklig dag. Den började som en helt vanlig men det gick liksom över. Vid lunchtid fick vi reda på att min fina Ericas morbror avlidit. 43 år gammal var han, med fru och två småbarn. Naturlig död, 43 år!!  Helt galet var det verkligen. Eftermiddagen gick åt till att ta in och bearbeta faktat. Käre tid, vad händer med världen?

Idag har vi tagit hand om nior som besökte estetprogrammet. De är så små och söta! Så liten var minsann inte jag för tre år sen... ;-) Det är så kul att prata med dem och liksom känna igen sig i hur man själv tänkte då. Men ryktet om att man tatt bort intagningsprovet verkar ju vara sanning, så vi får inte sitta på deras sökningar...=( menmen, gött för dem.


Sen hade jag körlektion igen, det gick bra som fasen. Körde självständigt och fyllde på spolarvätska, avancerat värre. ;-)

Kutade in en snabbis på biblioteket och fixade äntligen praktikplats! ska bli riktigt kul faktiskt. Lite deppigt att jag bara kan göra 4 av 5 dagar, menmen.

15.30 var det dags. Dags att prova första halvan av det vokalensemblearrangemang jag har pillat på i x antal timmar. Rätt nervöst faktiskt, men det gick bra. Det är Emma H, Hannes L, Anders L och Ylva S som ska hjälpa mig attt genomföra kalaset, det kunde inte vara mera tryggt.
Det var en så sjuk känsla att stå där och lyssna på musiken som blev av de streck och punkter jag kladdat ner på ett papper. Nästan surrealistiskt faktiskt. Ojojoj, Dessutom är det Ikaros av Afzelius, en visa med värsta depptexten, så det blev lite mycket. Helena var millimeter från tårarna. Tacksam!!!

Efter det repade vi en Nightwish- och en Evanescencelåt till projektet. Gick bra som as. Gött.


Träffade David i tio sekunder när han skjutsade mig till Dottevik, till Iris, det var lifedags (bönegrupp) Vi var bara fem idag, så det blev extra personligt och mysigt.  Elias var en ängel och skjutsade hem mig i minusgraderna. =)

Hem och i säng. Här sitter jag nu och slöglor på SATC och bannar mig själv för att jag inte sover.

Davids bror Simon och hans tjej Theres (och Madde och John förstås)  kommer hem från Egypten inatt, ska nog smsa till dem och kolla så allt är bra. Har saknat dem mycket. Väldigt mycket faktiskt. Simon fyller 19 idag dessutom =)

Sleep tight.
//Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0