sista dagen på lovet...

Jag är verkligen dålig på att skriva ofta här, menmen, det kanske indikerar att jag har nåt slags liv eller så.

Det som har hänt sen sist:
* Det är 2009! Nyårsafton var alldeles underbar, avslappnad och mysig. Så härligt att verkligen ha tid att umgås! =)
* Jag har skrivit massor av musik! Har tillbringat timmar med mitt notblock och skrivit ett vokalensemble arrangemang till Björn Afzelius fantastiska Ikaros. Är inte riktigt klar än, men snart så.
* Projektarbete! Hela tisdagen gick åt till projektarbetesplanering med Erica. Ojoj, mycket slit!
*Vila! Jag har tillbringat många timmar i Davids soffa också. Underbart.

Idag ska jag till trafikskolan och göra teoripluggtesterna och ikväll ska jag köra bil med min far. Jag är SÅ trött på allt körkortsprat nu, allt "Men du har väl  fyllt 18?" "Borde inte du ha körkort nu?". GAH! Jag orkar inte!
Det stör mig så infernaliskt att man blir klassad som dålig på att köra bil eller tröglärd bara för att man inte har körkort typ PÅ 18årsdagen. Jag har kanske annat för mig än att begrava mig i teoriboken. Andra saker som, hm, typ att överleva skolan, klara av familjen och leva lite ibland.
Menmen, kom tillbaka i mars, då *fult ord* ska jag ha det där förbaskade plastkortet in my hand! Ha.

Usch vad bitter jag är, menmen nu är det sagt.

Nåt som är lite mindre bittert är att jag ska köpa en ny mobil ikväll, julklapp! =D Min nuvarande strejkar ganska regelbundet och det pallar jag inte längre.

Nu ska jag äta och sedan städa lägenheten. Stackars David kommer väl typ få astma som bieffekt av att umgås med mig.

Over n' out
//Helena

Kommentarer
Postat av: Grislisa

jag tog körkort 9 månader efter jag blivit arton, så du leder! tänk på hur många det är som INTE har körkort då, exempelvis en viss bror till mig. som är 27. ;)

2009-01-08 @ 13:40:38
URL: http://phlegminator.blogg.se/
Postat av: Nalle

Jag var ju faktiskt 19 när jag tog det. Ta det piano. Bara du kommer in till mig och visar det när du fått det.

2009-01-08 @ 15:37:31
Postat av: nenna

och jag var, trots att jag bodde i skogen, 18 år och typ 357 dagar när jag tog mitt. så andas finhumla! har nämligem hört att det kan va rätt bra.. inte för att jag vet hur man gör men men...

2009-01-08 @ 21:09:09
Postat av: segemma

haha jag är ÄNNU segare än dig helena, ja fyller ju snart 19 =P



tycker om dig goding!

2009-01-12 @ 22:00:37
Postat av: Humla

Åhh, söta ni är som dämpar min ångest. Jag börjar lära mig att ignorera stressen iaf. =) Men nu fult ord har jag bokat halkbanan!

2009-01-15 @ 22:49:36
URL: http://skogshumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0