praktikstart!

Den här veckan drog min praktik igång!
Böjade i måndags med att träffa handledaren (som haft problem med sin dator så vi har knappt hörts av innan) hon är hur härlig som helst. Kan prata hur länge som helst också, bra ibland, sämre när man vill gå hem ;-) Skönt att hon är snäll.
 
Har börjat med ett praokaos inför v. 41 & 42, ganska härligt att kastas rätt in i verkligheten faktiskt. Igår hade vi Ipadutbildning för massa lärare i kommun. Kul :)
 
Idag var jag med på Elevhälsoteamkonferens, jätteintressant! Men jag blev lite ledsen också, man inser hur mycket probelm det finns och att många inte mår bra. Men teamet är fantastiska och vill verkligen alla elevers bästa. Och de verkar ha någorlunda resurser att genomföra det, vilket sannerligen inte är fallet på alla skolor har jag förstått.
 
Nu är jag hemma och skriver skoluppgifter och vilar en smula, ska på föräldramöte ikväll, men på Davids jobb. Missade ett möte på mitt "jobb" i måndagskväll, så tar igen det nu.
 
Annars har jag börjat på Ingesund i veckan, det är nåt av det märkligare jag varit med om inom skolvärlden:
Schemat kom tre veckor EFTER kursstart. Läraren har inte fått reda på hur många vi är, så har inte kunnat förbereda (vilket är dåligt eftersom det är SÅNG jag ska plugga. Ganska avgörande med antal och typ av röster då...)
Boken på litteraturlistan kommer inte att användas. Två i gruppen har fått reda på att vi ska ha operaensemble och går därifrån när det inser att det inte är så. En kille ramlar in och är övertygad att kursen är en folkmusikensemble, vilket inte heller stämmer. Med mera.

Igår fick jag ett mejl med ändrade tider. Jääättebra, med tanke på att jag redan kollat och krånglat med min handledare, NEJ! Åh, det vore mycket lättare att hoppa av, men dels är jag taggad för kursen, dels är vi bara fyra nu.... Håhåjaja. Ska få ett tredje schemaförslag idag eller imorrn.
 
Mycket kan man va med om på tre dar :)

Kommentarer
Postat av: Far

Hoppsan va det var rörigt på Ingesund!
Hoppas att det löser sig - du får väl annars ta hjälp av Håke att röja lite därute. Ses till helgen! Kram

2013-10-01 @ 10:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0