Det är mycket nu.

Det är svårt det där med att beklaga sig. I alla fall om anledningarna är självvalda, det blir drygt att lyssna på.
 
Men det är mycket nu.
 
Den här veckan pluggar jag 100% SYV (internationell utbildningspolitik), 25% sång (röstutveckling & andning m.m.) och jobbar typ 50%.
Plus att jag har en inbyggd "allt-ska-va-städat-och-fint-till-första-advent"-känsla. Det är iofs i sig inget jobbigt, jag gillar jul och jag gillar advent ännu mer. Men ändå.
Plus massa frivilliga åtaganden som Stora barnkalas, Julbasar, Onsdagsträffar med pensionärer osv.
 
Det är ju tur att allt är roligt, annars skulle det ju inte gå.
 
Men nu är jag trött.
Idag har jag nämligen jobbat på julbord i TOLV timmar. Det betyder att jag har varit käck och trevlig i tolv timmar. Att jag har lett i tolv timmar. Att jag har stått och gått i ungefär elva timmar.
Som sagt, det är tur att det är roligt.
 
Godnatt!
/Humla
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0