Gudstjänst och tentaresultat

I söndags hade vi en mycket speciell gudstjänst i vår kyrka.
 
Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det, det var så mycket på en gång.
Det var en blandad gudstjänst med temat "Alla har nåt att bidra med" och det märktes tydligt att allt hängde ihop. Jag hade skrivit en dikt om att alltid hoppas på Herren som jag delade, andra delade vittnesbörd, bibelord, sånger etc.
 
Mycket känslor. Starka böneämnen. Starka händelser.
 
Jag var helt matt när jag kom hem.
Det var en märklig, jobbig och häftig dag.
 
Nu är veckan igång igen, med plugg som vanligt.
Än en gång försenade tentaresultat, fick dem äntligen igår och jag är i smärre chock..
Det var den där politikkursen jag skrev om, om förändringar i europeisk politik senaste decennierna och jag hade verkligen ingen aning om hur det skulle gå. Förstod inte något av det så där ordentligt som man vill när man skriver tenta, men det jag fattade var tydligen rätt, för jag fick ett B!!
Alltså näst högsta betyg. Galet!
 
En av mina gåvor är att skriva, och det tackar jag Gud för.
För det visar sig användbart både till gudstjänster och tentor...
 
kram /Humla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0