motivation & disciplin

Jag är en person med ganska bra självdisciplin.
Det är något jag lärt mig senaste åren.
 
Eftersom jag pluggar på distans så är det en ganska nödvändig egenskap.
Jag skriver nogranna scheman och listor så jag ska hinna med allt.
 
Och det gör jag.
 
Men nu börjar jag förstå alla "mitt hem är aldrig så rent som när jag tentapluggar"-kommentarer...
Inte för att jag haft några städryck än, men jisses va min motivation tryter för tillfället!
 
Som sagt är det politik som är ämnet, något som skulle kunna vara hur intressant som helst, men icke.
Böckerna bara flyter iväg från ämnena och är inte ens i närheten av kursmålen. Jag blir trött.
 
Dagens projekt är delar av en doktorsavhandling. Om entreprenörskap i skolan. På 226 sidor. På engelska.
Då behöver man sannerligen sin disciplin, kan jag lova.

Nu tar jag en promenad istället.
 
 

Kommentarer
Postat av: Theres

Jag är imponerad av din otroliga pluggdisciplin! Du är otroligt duktig!
Men skönt att höra att även du faller in i tenta-städandet!
Jag har tenta måndag och onsdag. Så idag har jag förberett mej för plugget genom att ordna och städa, så att det inte ska finnas något kvar att pyssla med sen. Funkar bäst så! Kram

2013-02-06 @ 21:11:54
Postat av: Helena

Tack va du är söt :)

Ja, jag har också tänkt på det där med att städa i förväg... men eftersom vi fortfarande har sviter av flyttkaos så är det svårt! Och jag tycker det är skönast att sitta hemma och plugga... Typiskt.
Nåja, tentan kommer på måndag, vi får se hur det går!

2013-02-15 @ 12:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0