Australien!

Det går inte riktigt att beskriva vilken sjukt bra resa jag och Josse fick oss till Australien, men jag ska försöka litegrann ändå. Det var två av de mest intensiva veckorna i mitt liv, och det var ju lika bra, vi ville se så mycket som möjligt förstås!
 
Det var en evighetslång resa (Jag minns inet ens hur lång den var) Arvika-Stockholm-Peking-Shanghai-Sydney-Townsville. Vi började med att tåget var försenat typ en timme, då hann vi bli lite svettiga... Det gick bra. Sen satt vi ett gäng timmar i Peking på vägen också, jösses. Men efter vad som kändes som tusen timmar satt vi äntligen i taxin i T-ville på väg hem till Erica och Jonas.
 
Sån glädje att se dem igen!! Knäppt!
 
Veckan i Townsville fylldes med vandring i regnskogen, vilda koalor, näbbdjurssafari, båttur, djurparksbesök, äkta mangoglass, australiens högsta frifallande vattenfall, chokladnachos och vacker utsikt.
Det allra bäst var nog ändå vår spontana roadtrip till Cairns där vi dök i Stora barriärrevet. W O W.
 
 
 


 


Vi sa hejdå till Jonas och Erica och begav oss till Sydney för att spendera våra sista dagar i landet. Maxade dagar! Rundtur på operahuset, Madame Tussauds, Bondi Beach, Turistbusstur, gudstjänst i Hillsong church, Sydney Tower Eye, Sydney Aquarium, promenader i Darling harbour och boende på ett roligt hostel "The Funk house".
 

Höjdpunkten? Förstås många, men klättringsturen upp på Sydney harbour bridge i solnedgången, det var riktigt häftigt!! Jag tror det var 134 meter upp i luften, man kunde se 10 mil åt alla håll, solnedgången, operahuset, Sydney Skyline.... Vi var lätt knasnervösa innan, men jösses va häftigt det var. Minne för livet.
 
 
 
 
 
Högst uppe vid flaggorna var vi :)
 

Jag skulle kunna flera kilometer till. Men jag stannar här. Kontentan har jag nog fått fram: Vi är så glada att vi åkte, det var så SJUKT värt! :)
 
//Helena
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0