oktoberbröllop och mastodontIKEAtur!


Hemmahelg! igen... =)
Haha, denna helg hade jag faktiskt en extra fin anledning att åka hem, jag har varit på Bröllop!

Åkte hem med mitt mittpådagentåg, så jag var i la Stada redan strax efter fyra. DET är fantastiskt bra!
Insåg i Karlstad att Rickard o Joel satt på samma tåg. ^^ Sånt där är typiskt! Sällskap därifrån iaf. =)

Lördagen tillbringades alltså i Brunskog på Bröllop: AnnaCarin & Andreas. Det var HELT underbart! Vackert, ovanligt, mysigt, höstigt, lättsamt, trevligt, Jesuscentrerat, jättemycketmat-igt, roligt och typ alla andra positiva ord i min vokabulär. Verkligen nåt i min stil, jag har alltid varit mer för hösten än sommaren egentligen. Sen gjorde det strålande vädret sitt till också förstås. Menmen, inspirerande... ;-)

Idag har jag och min älskling gjort IKEA. Mina fina svärisar kom efter som smakråd, det var välbehövligt! Myycket prylar blir det... Bokhylla och skrivbord + typ tre miljoner saker man måste ha i en lägenhet. Lite trött i benen efteråt.

Skjutsad till tåget i Karlstad, läste Shane Claiborne och sov på tåget, och sedan den numera invanda kvällspromisen hem till Betel i mörkret. 

Sjukt jobbigt att jag inte längtar hit. Att det inte känns helt bra att komma tillbaka. Att jag vill härifrån. Har en stressig vecka framför mig. Det är därför. Jag fungerar inte då.
Fortsätter det att kännas så här, så vette tusan om de är så mycket idé alltså. Borde kanske åtminstone byta linje till bibel-skapande eller nåt. Då skulle jag slippa en del press... Vet inte. Det få tas tag i en annan gång.


Det riktiga guldet den här helgen var iaf att träffa min finaste Emma som också var hemma på bröllop. Vi har inte setts sen den veckan jag flyttade. Och det är alldeles på tok för jättelängesen! Shit, jag märker verkligen att jag blir en sämre människa av att inte umgås med henne. Jag älskar dig!
På imorrn får hon reda på vilket land hon ska flytta till i december. Jag är inte så road. Om än glad för hennes skull. Men faktum kvarstår: Asien ligger inte i Stockholm = way to långt från mig. Så det så.

Tack fina Kristina också, det var härligt att träffa dig i helgen! Du är SÅ fin, och det värmer verkligen att du bryr dig så. Vet inte om det märks, men jag bryr mig väldigt om dig också.


Nu ska jag peppa upp mig lite, sova gott och hålla andan en vecka till. Sen kommer Ylva hit!

Krams  
//Humla

Kommentarer
Postat av: Kristina

Åh! Är det mig du menar? Jag blir alledels rörd i själen. Vad fin du är! Jag tycker om dig mycket Helena och tänker ofta på dig! Vi får höras mer fina du! Kram

2009-10-19 @ 21:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0