Konserthelg: Lasse OCH Kirk Franklin!

Oj, nu var det visst så där längesen igen!

Förra veckan var bara allmänt luddig. Jag kommer inte ihåg nåt särskilt, så det var nog inte viktigt. Helgen däremot, den var fantastisk!
Fredagen spenderades med Lina. Vi gick o simmade (o jag glömde min bikini där ^^), lagade paj och myte med "Vänner" och choklad. Välbehövligt!

Lördag: Nalle o Nenna kom hit. På kvällen var det dags för WINNERBÄCK! Det var magiskt, fantastiskt, underbart och precis alla andra positiva ord jag kan. Verkligen sjuk bra. Jag grät bara fyra gånger *host*. Jag älskade verkligen allt, hoppade, dansade och sjöng som en toka! Så himla skön stämning, alla var där för Lasses skull, det fanns nån slags skum sammanhållning i publiken, fastän vi aldrig setts förr. Det var grymt.
Nenna följde med mig hem o sov här.

Söndag: Gemensam frukost me Nenna o Nalle (som sovit över i källaren här). Åkte in till stan o träffade Josse o Malin. Shoppade lite, åt sushi (igen!) och föjde med när Malin fottade till sitt PA. Nenna drog hem tilll sig och jag och Nalle drog mot Bromma igen. På väg hem ringer Lina och säger "Du? vill du ha en biljett till Kirk ikväll? Det finns en över!"
EH? JA! Det är klart jag vill!
Så: två timmar senare drog vi till Globen (för andra gången denna helg, men nu verkligen in I globen och inte i Annexet.) Det var en syn när i princip hela internatet och några Betlare till knödde sig på T-banan. Gôtt att vi typ fyllde en vagn =D

Så konserten då hur va den? Jotack, fantastisk =) Ole Börud är ju en pärla, Samuel Ljungbladh är fantastisk och Kirk, han är ingen man, han är ett fenomen!! T j e n a r e, är alllt jag kan säga. Det var röj.
Kirks band var ju inte det sämsta heller då *hrm*. Alltså, hans 6 körsångare lät fetare, svängigare och fylligare än en hel svensk gospelkör med 100 pers.

Samuel gick in o sjöng duett med en av Kirks sångtjejer, det var det bästa på hela kvällen, faktiskt.

(Måste bara läggga till att Samuels pianist är min pianolärare. Bra frän väl. =) )

Fantastisk helg alltså. Men Lasse ägde stället, det är sanningen det.

Måndag var ju lite sådär halvkul efter en sån helg. Sjukt seg! Såg på film på kvällen, "the Soloist", precis lagom jobbigt. =D

Nu har jag blivit sjuk också =( IGEN! Var ju sjukling på lovet oxå. Menmen jag tror min skrutt försöker säga till mig att vila mera. Haha, slita ut sig på folkhögskola, det är ju nästan en bedrift. ;-)

Nu: Bruksensemblerep. (Visst är jag ofantligt snälll som går dit fastän jag är sjuk? =P)

klämkläm

//H

P.S Måste bara säga att min nya insnöad-grej är att surfa på namn (ang. syskonbarnet i Beckis mage då =)) Det är SÅ kul! Just nu är Emilia och Majken mina favoriter. Men ärligt, jag skule lätt kunna döpa ett helt fotbollslag med tre namn var!
D.S

P.S 2 Jag längtar efter David nåt alldeles hysteriskt. Bara så ni vet, eller nåt. Bara två dagar kvar nu, Håll uuuuuut! D.S

Kommentarer
Postat av: Josefin

Såå gôtt att se dej i helgen:) O att få se dej i helgen igen på faith :)



Jag håller dock inte med dej, jag tycker Samuels del av konserten va den sämsta. Ingen ont om han, han är superbra på att sjunga, men jag tycker han kunde tagit mer kända låtar, äldre låtar, som till och med dom (läs jag) som inte lyssnar på han jämt kan iaf tralla med i. Jag kunde ingen av dom, tror jag.. Max en isf. haha. Därför tyckte jag också att när han kom in i Kirks del av konserten att det var dåligt. Han störde mej i min jag-kan-verkligen-alla-låtar-just-nu-och-trallar-och-sjunger-glatt-med-i-allihop-feeling och det gjorde mej lite ledsen.. All credit till körtjejen han sjöng med då, hon räddade den låten för mej! heja henne, go girl!!!



Håller med dej om att hans körsångare ägde! Din bild av att de lät som en hel gospelkör e väldigt korrekt! Kirk e så bra på att dra med publiken! Älskart!!! :)



Nää, söto, ville bara dela med mej av mina tankar, ses i helgen!



Puss o Kram

2009-11-12 @ 15:44:26
URL: http://josefinarstrom.blogg.se/
Postat av: Nalle

Håller med er båda.



Samuel var klart den sämsta under hela kvällen. Förutom inmarschen, har du kollat med din pianolärare? Visst, grabben kan sjunga, men mja...



Kirk, ja denna man. Var sjukt coolt att höra Hosanna live, så som den SKA låta.Han kan det här med show också.

Och körsångarna, oj oj oj. De övriga musikerna, OJ OJ OJ.



På det hela taget en suveränt bra kväll jag inte hade velat vara utan.



Men den andra Kirk jag sett i år är ändå snäppet bättre:P

2009-11-12 @ 16:04:49
Postat av: Helena

Men oj! Thanks för responsen, inte ofta jag får kommentarer.



Tur att man får tycka olika! =) För i min åsikt så var Samuel verkligen inte sämst, även om man tycker att Kirk nog var bäst, så svängde han ju lätt brallorna av Ole iaf! För oh My Gosh, och kära nån, ja Ole ÄR bra. Men han ÄR tråkig!

Jag tror du gillar han för att du hade bättre koll på låtarna ;-)



Sen äre ju inte så konstigt att Samuel körde nya låtar, det var ju releaseparty, hallå... =)



Oj, lite Aggro lät jag visst, inte meningen, men så tycker jag. kläm!

2009-11-14 @ 22:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0