hjärnrensning

Jag har en mellandag idag. En dag för att översätta mitt liv från Arvika till Sthlm. Det går sådär.

Det känns nästan precis som när jag flyttade hit i augusti. Och ändå är det bara en vecka jag vart borta.  Schemat är glömt. Rutiner borta. Alllt är som nytt, igen. Inte så mycket hurra över det inte.

Samtidigt tänkte jag på det när jag var hemhemma, att det är allt bra lätt att romatisera. Att det är fantastiskt där, alla är snälla, livet är lugnt och man är genomlycklig. Så är det ju inte riktigt... Det tog väl två timmar i Arvika innan jag kastades tillbaka i utdragna gnabb, medling mellan vänner, skitsnacket och skrytet. DET saknar jag inte. Jag försöker påminna mig om det dåliga för att längta mindre, och det funkar ju iaf lite grann.

Just nu gräver jag ner mig i senaste Winnerbäckskivan och längtar tills på lördag! Me, Nenna an mr L, fantastico! =)

Funderar fortfarande på om jag ska på Kirk i helgen eller inte. Har ingen att gå med iofs, men det kanske är kul ändå...? Om det finns biljetter kvar. Och om jag orkar. Jag vet inte. Vet inte ens om jag är sugen egentligen, det är mer som att man "borde" se honom. Kanske ska satsa de pengarna på Sissel Körkebö och the Real Group istället, för det vill jag verkligen INTE missa!
 
Funderar över vad jag ska bli. Skulle vilja ha en fet lista med alla yrken i hela världen + en fet penna och börja stryka över det jag inte vill bli. Uteslutningsmetoden liksom. Det kanske vore nåt? Har tappat suget på biblioteksgrejen lite. Tydligen världens överintag och knappt några jobb. Och färre blir det eftersom Kulturen ALLTID får stå tillbaka så fort det saknas pengar. Det kanske är statsminister jag ska bli? Och bestämma massa bra saker. Hm,tål att tänkas på.

Jag funderar också på den där Franskan. Jag saknar språket! Hm. Får investera i sånna där kurser på band ni vet. För det känns knasigt ovärt att kasta 4 års plugg i sopen. Kanske bli det La France när jag jobbat ihop pengar? Hoppas.

I eftermiddag blir det Sushi med Mia, Malin o Lina, det ska bli nice. Malin har ju fyllt år =D

Nu? F I K A. skräll.

Kommentarer
Postat av: ELIIN

Vad söt du är Helena:) Jo det är lite lika som älgjakten faktiskt:P Känner mig inte lika nazi dock tack och lov:D Hoppas allt är bra med dej<3 puss kram

2009-11-11 @ 10:30:17
URL: http://elinbilling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0