Nästan Perfekt


Och jag lever inte riktigt

och jag känner inte riktigt
                        
under dagarna som inte riktigt finns

Men så kommer en säsong igen

och strömmen går igång igen

och nätterna blir ljusa

och jag känner och jag lever och jag minns



Det här är bra musik. Jag vill bara informera om det. Staffan Hellstrand och Lars Winnerbäck, kan det bli bättre? (från skivan Kom -99)

Det är liksom precis så här det känns på nåt vis. Allt har gått på sparlåga hurlänge som helst, jag har inte känt ordentligt, inte levt ordentligt, och så kom studentveckorna. Då kom min säsong, strömmen slogs på och jag började leva igen. Nu kan jag både känna, minnas och leva som vanligt. 

Sentimentalt, kanske, men så är det. Vilosommar, visst, men jag är på gång nu. Jag är sugen på att prova igen. Det går i vågor sånt här, men just nu vill jag ta med mig David och börja nått nytt. Nu ska han visserligen inte med till hufvudstaden, men man kan ju inte få allt eller? Jag hoppas på att kunna göra tiden där till min tid ändå. Att jag inte ska sakna så mycket att jag inte kan koncentrera mig. Det är liksom min tur att leva nu. 

Jag är fettrött på att hålla käften och vara ordentlig. Jag säger det så att du vet, för det kommer kanske inte märkas på utsidan. Men sannerligen, jag vill leva nu!

The world better watch out, because Humla is ready to take of.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0