det lackar mot JUL

Ja, så var det det där med regelbundenhet..

Jag har:
* sjungit på sång-julkonserten det var fantastiskt roligt faktiskt. Och lika nervöst. Eller nej, inte det, men spänt, pirrigt och spännande. typ. Det gick bra, vi kom igenom och jag tror att det lät vettigt. Himla uppmuntrande när man tar tummen ur och styr upp nåt eget. Folk är snälla. =)

* kollat på julkalendern. Alla avsnitt. De bör helst avnjutas helt färska klockan 07.15 tillsammans med 20 andra betlare iförda pyjamas och täcke. avrunda gärna med ett avsnitt Sunes jul och därefter frukost.

* Varit hemma en helg. Äkta guld! Märkligt det där. När jag bodde i Arvika var det så sjuuuukt gött o åka därifrån. Nu vill jag inget hellre än att åka dit. ^^ Det var verkligen fantastiskt att få andas hemluft, krama om David ordentligt och bara vara. Åkte hem redan torsdag, ännu bättre! Snart lov...

* Hälsat på Emma Bodin! Av en slump fick jag reda på att hennes familj skulle ner över dan på söndan när jag var hemma, så då följde jag med. Som en överraskning =D Det var hur underbart som helst att få se henne igen innan hon flyttade utomlands. Min älskade Emmadarling <3
 
* Lussat. Bara börjat visserligen, men ändå. Det bli skojs! Jobbigt bara att lära sig nya stämmor på sånt man redan kan, men det är väl bara bra antar jag. Erkänner att jag fejkar lite.

* gått på Nobelfest! Superfina Festkommittén hade anordnat det kalasfint! Uppklätt, findukat, välkomstmingel, trerätters, dans och prisutdelning. Kalas! Jag erkänner att det finaste på hela kvällen var när  i princip alla kiillar smög ut (förvånansvärt diskret faktiskt...) och sedan tågade in och sjöng en gammal fin Madrigal, typ "min hjärtevän", och avslutade med att dela ut en ros var till alla tjejer. Åhh! Jag må vara gammaldags och fånig, men det var lite tårar i ögonen då alltså. Så himla fina!
(Tack fina Jonas också, min eminente bordsherre som vara alldeles förtjusande gentlemannamässig =D)


Idag blev jag ledig. Carina ställde in musikhistorian med anledning "tja, ni skulle ändå somna allihop. Bach är väl värd lite mer respekt än så?" Sen var Mark sjuk också, tråkigt! Menmen har hjälpt till med massa disk o så i skolans kök idag, så det blev nåt vettigt gjort.

Har pratat mycket senaste tiden om motivation här på skolan. Vi är många som börjar sagga till på den fronten... Hoppas det blir bättre efter jul! Skönt att man inte är ensam iaf.

Imorrn blire lussa tidigt = sovdags nu!

kram



 

Kommentarer
Postat av: emma b

Helena pinglan!

Jag ar i Kina wiiie :)

vi har det bra har. Ska fa mandarin lektioner av en svensk snubbe. Har bjudit pa svenska pepparkakor. Jag har kakat friterad skorpion. Vi har akt nattag och sovit pa oversta slafen i en trevaningssang dar hytten var typ halften sa stor som farjehytten till Estland! (med ALL packning = gitarr). Vi kakar ute varje dag for maten kostar under 5 kr. Vi har akt svarttaxi for alldeles for mycket pengar. Vi ar lite som kandisar har - manga kommer fram o vill ta kort tillsammans med oss, eller skickar fram sina barn for att fa ett kort pa dem tims med oss. Kineserna ar supertrevliga och latta att fa kontakt med. Manga vill prata engelska och de som inte kan engelska pratar pa anda och det ar bara att le o nicka haha.

Ser framemot ett mail fran dig snart!

Saknar dig hjartat!

kramar

2009-12-13 @ 13:02:53
Postat av: Maja B

Hej Helena! Ja var verkligen roligt att hälsa på syster innan hon åkte. Hon har ju nu varit borta snart en vecka. Har fått tre mail (varannan dag) så känns gött.

Hoppas att lucia sångerna gick bra. Vet inte hur erat lucia gick i min ålder. Men lucia tåget vi hade på hierneskolan i fredas var nog det fruktansvärdaste, falskaste, men också rolgaste som har varit i den matsalen.

Ha det så bra Kramar Maja

fam8iljen hälsar

2009-12-13 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0