Allt på en gång.

Är det inte lite så i livet? Först händer ingenting sen händer allt på en gång?
En enda radda med ketchupeffekter..
I måndags sladdade stackars David med vår bil och hamnade på sidan. Så nu har vi ingen bil längre. Men jag har en David och tack gode Gud för det! Det gick trots allt väldigt bra, men jag gick ändå och ältade hur illa det kunde gått och så där som man gör. Läskigt.
Det är lite sorgligt med bilen faktiskt. Jag är en väldigt känslosam person och jag kan ine låta bli att tycka att det är ledsamt att vår kära bil är borta. Bilen vi åkte på vår första "dejt" i. Bilen som tagit oss till Hönö och bröllopsresa och allt möjligt. Bilen där vi hade tid att sitta och prata ifred i. Utan RMM 116 hade det kanske inte blivit nåt Helena & David.. Knasigt.

Igår bokade jag och Emma biljetter till L O S  A N G E L E S ! ! ! !
Vi ska hälsa på kära Josefin i juni och det ska bli SÅ roligt. Det känns fantastiskt att ha något att se fram emot, det är en ganska mastig vår här framöver med uppsats, praktik och arbetsmarknadsekonomi...
Och Emma som är världens bästa klarade sin omtenta i juridiken så nu kan hon fortsätta programmet som vanligt. Halleluja, är allt man kan säga. Los Angeles-resan blir ett enda stort kalas :-)
 
Nu är jag i Stockholm. Sitter i fina Linneas säng, där jag ska sova inatt eftersom hon är i Florida och gör praktik.
Åkte med min snälle till svåger till Karlstad imorse. En biltur som förutom att det var trevligt sparade mig en timmes sömn, en språngmarsch till tågstationen i minusgrader och nästan 500 spänn. Inte illa! :-)
 
Nu är uppsatsplanen opponerad på, och examinatorn sa att den var oerhört välskriven. Hurra! Lite förtydlignde av syfte och forskningsfrågor, men det är a piece of cake i sammanhanget. Nu ska vi bara överleva 9 timmar opponering till så drar uppsatskursen igång sen.
 
Jisses.
 
Egentligen vill jag hem till mamma och pappa, gå promenad med Tetsuo, hälsa på farmor och farfar och mysa i soffan. Men det kan jag inte tänka på nu, för då kommer den här veckan aldrig ta slut.
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0