nedvarvning

Pust.
 
Det är känslan. Dubbelpust.
 
I onsdags lämnade jag in tentan, äntligen! Tog typ tre veckor att knåpa ihop. Tur att det var intressant åtminstone.
Igår hade jag troligen sista samtalet som SYV innan jul.
Idag jobbar jag sista dagen på Sandvikengården för i år. Värmlands bästa julbord :-)
 
På måndag åker jag till Stockholm för kursvecka. Eller ja, kursdygn, snarare, för jag slutar redan tisdag lunch. I våras läste jag ju en extra kurs och validerade bort den som ligger över jul i år. Kan va det bästa beslutet i år... :)
Så när jag kommer hem på tisdag är jag ledig från skola i fem veckor. Underbart!
 
Jag tänkte på en sak igår, är inte "frid" ett ganska underskattat ord? Det betyder så mycket av lugn, trygghet, vila, värme och stillhet. Allt man behöver, typ. Jag tror jag ska börja använda det mer, tänka på det mer, prioritera mer. Frid. Känslan som är på ingång, just nu.
 
//Humla
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0