Limalägret, underbar limalägret!

Vi hade helt strålande dagar i vackra Dalarna!

Det var så gött att åka skidor igen! Två år sen sist. Knäppt. Fina backar, särskilt i min nufunna kärlek Tandådalen. Det var mer av en naturupplevelse än Lindvallen (där är det mer plastigt, anläggning, McDonalds liksom...) Nä, Tandå var verkligen fint. Särskilt borta på östra sidan.
Hundfjället kändes... överskattat? Iaf för mig som inte trivs i svarta backar. Visst, jag kan nog åka där, men det är inte så mycket till skidåkning i supersmala, asbranta backar. Det är mer överlevnadsteknik liksom... Jag fattar inte grejen. Men Trollskogen var fin :o)

Men lägret i sig (mitt åttonde!) var verkligen härligt. Tonåringarna är (om än småjobbiga iband) heeeeelt underbara. De gör mig så glaaad! Jag hade hand om insamlingen och lovsången, så jag hade sannerligen fullt upp. Insamlingen gick till Kongo, något som såklart ligger nära mitt hjärta.

Väl hemma igen var jag ledig i fyra dagar i sträck. Välbehövligt! Mycket sömn. Hälsade på farmor&farfar. Såg på film. Umgicks med min fina Emma som är i Värmland några dagar.
På måndagen kom brorsan och sa: " ska vi inte ta fyrhjulingen upp på fjället och grilla korv?" JO DET SKA VI!
Han är bra, min bror.
Härligt att ha lite qualitytime också, han flyger till Tanzania nästa fredag för att göra sitt ex-jobb. Jag är inte alls avis, nähädå. Kändes fint att sitta på fjället, blicka ut över skogen och prata om Afrika. Jag har ju ändå några tips att dela med mig av :-)

Idag har vi spelat in film till 20:20 (tjugotjugo.se) och sett på mellon i mina soffor.
Ser fram emot måndag, för jag har inte vart ledig såpass att jag hunnit... nånting! Har knappt städat, diskat eller ens hunnit haft lunchpaus ordentligt.
Menmen. Nästa vecka blir månde lugnare... Men då åker Sayan till Japan, så det kan bli spännande här på hemmaplan!

På söndag ska vi till Klätten en vända, det blir iaf ett andningshål!

Kram på er fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0