Jag ska bli SYV! :)

Senaste tiden har bestått av resor och "väljahögskoleångest".

Jag, Maja och Josse tog en roadtip till Ljungskile för att hälsa på Emma, det var fint. I fredags var jag och fyra tonårstjejer i Karlskoga på Bodaborg. Tiders vad roligt det är alltså!! Skulle kunna spendera dagar där :)

Högskoleångesten i år var på riktigt. Jag har sökt högskola typ, eh, sju gånger tidigare, men den här gången var första jag verkligen känt att det är det jag vill göra. Puh!
Efter många listor, velande, för och emot-tänk och grubbel så bestämde jag mig. Jag ska bli Studie- och yrkesvägledare. Wihoo! :)

Det är typ världens smalaste inriktning. Det är ont om jobb. Det är helkorkat att söka det egentligen. Men det är det jag vill göra, så då är det ju bara att söka. Jag får väl jobba på Ica några år tills en viss Syv härikring går i pension... *hosthost*

I ärlighetens namn så är en av anledningarna tilll mitt yrkesval att jag mött så många DÅLIGA SYVar i mitt liv, att jag tänker bli en bra. En riktigt bra.

Utbildningen verkar jättespännande, tvärvetenskaplig beteendevetenskap och samhällskunskap. Jag får en fil kand pedagogik. Och får utbildning i att ha samtal med människor. Like it :)

Och nej jag är förstås inte hundra på att jag kommer in. Men nästan. Typ 99, 97% säker. Är det nåt jag har, så är det fina siffror. Nåt ska man ju har för allt slit... Ha!

Så; i höst ska jag bo Sthlm en vecka i månaden. Har jag nämnt hur tacksam jag är för att ha stort kontaktnät? vänner i Sthlm; beware, snart kommer jag!

Nu ska jag fira Minja som fyllt två bast. Hurra!

//Helena

Kommentarer
Postat av: Frida rimshult

Wow! Det tror jag verkligen att du kommer att passa alldeles ypperligt som! Jag har haft precis samma erfarenhet av syos som du: Dåliga!

Oengagerade. Opålästa.

Åsså har jag haft precis såndär vånda som du verkar ha haft inför att välja utbildning, och då är ju en kass syo det sista man vill råka ut för! :)

Hoppas att du kommer trivas på utbildningen. Är den på halv-distans typ?

Kram

2012-04-26 @ 01:18:56
Postat av: helenabengtsson

Tack! Jag hoppas verkligen det... :)

Det är distans, men med typ tre-fyra veckolånga närträffar per termin, därav Stockholmsåkandet.

Kanske kan jag slinka förbi Hjo på vägen... :)

2012-05-02 @ 13:31:51
Postat av: Simone

Du kommer bli världens bästa syo! Håller tummarna för att du kommer in =) Kram! <3

2012-05-22 @ 22:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0