Nystart!

Nu har det gått några oceaner av tid sedan jag skrev här senast, och nu tycker jag det är dags igen.

Mycket har hänt. Massor faktiskt.

Jag flyttade från älskade Stockholm i maj förra året.

Hade en fantastisk sommar hemma i Värmland men min käre David och familjen.

31 augusti ifjol, alltså prick ett år sen, då åkte jag på mitt livs största resa till Kongo Brazzaville för att delta i APG29, en lärjungaskola med kultuellla förtecken. Mer om det i något senare inlägg.

30 november kom jag hem igen. Samma tjej, men annat sinne. Föralltid förändrad till det bättre. Det var svårare att komma hem.

sex veckor julledighet behövde jag verkligen. Bakade, myste, gjorde pepparkakshus, rubbet. Första julen med älskade skrutt, Minjamojs, min brorsdotter.

Våren var tänkt att spenderas i Frankrike, men det blev tack och lov inte så. VågaTro blev det! Jag har bott i en tre i Norrköping med två andra finfina tjejer och jobbat dels i församlingsplantering och dels i församling.
Utmaningar var bara förnamnet men så mycket starkare kom vi ut på andra sidan, med många nya kära vänner.

Sommar igen. Caféjobb, bada, kusten, semester.

Nu? Ännu en termin med VågaTro, denna gången i mitt älskade Arvika. En termin ligger framför mig med ungdomsledarjobb = utmaning.

Så, nu är du uppdaterad.

Vi får se vad det blir av den här bloggen. Mitt arbete kommer bloggas på missionskyrkan.se, så här blir det nog mest... ptja, annat. Dikter kanske. Tankar. Vi får se.

//Helena


Kommentarer
Postat av: Josefin

JAAAA!! :D TACK! :) Inte för att jag inte visste allt det där redan men det är så skönt att se att någon faktiskt uppdaterar av mina käraste vänner! :)

2011-09-07 @ 15:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0