Imorrnimorrn


TORSDAG! Äntligen. Veckan har iofs gått ganska fort, men ändå, Äntligen torsdag. Det betyder att jag åker hem imorrn!!! Förlåt mig att jag tjatar, men om bloggen ska handla om mitt liv, så är hemlängtan del i det.

Hade bara Musikihistoria idag också, eftersom Kristendomskursen aldrig behagar dra igång. Lite segt faktiskt. Är nyfiken på den. Längtar till samtalsgrupperna också! Det kommer bli fint.

Idag var det min, Maddes och Elias tur att städa internatet. Wieeho! Gick hyfsat smidigt ändå. Jag kan som sagt gå igång på sånt där med städning, så jag drog över två korridorer extra, bara för att det var så gaaalet skitigt. Nöjd!

Kvällen spenderades delvis i Brommakyrkan (?), den vid rondellen iaf, på en föreläsning. En cp-skadad kille som heter Jonas Helgesson pratade om sitt liv och att hantera svårigheter. SÅ BRA! Så häfitgt att höra om hans tacksamhet till livet, trots att han har det SÅ mycket svårare med typ allt. Föddes med navelsträngen fyra varv runt halsen. Häpp. Inspirerande kille, verkligen!

Imorrn går tåget...=) Ska hem och myyysa hela helgen. Kanske blir lite mâten också... Ska försöka hinna gå och titta på Pettsons hus också. Har inte riktigt fattat att det brunnit. Så typiskt mej att bli jätteberörd och typ grina, fastä det inte har så mycket med mej att göra egentligen! Menmen, för mycket empati är väl ingen allvarlig sjukdom direkt.

Något roligare är att jag ska kika på Rebeckas nyinköpta mammakläder. Haha, det ska bli mysigt! Sen ska det bli spännande att läsa min krönika i tryck också, den kommer imorrn. Alltid lite annorlunda mot man tänkt sig, på nåt vis, delvis för att de ändrar lite skiljetecken och sånt smått.  Det är förresten den konstigaste krönika jag nånsin skrivit tror jag. Bara rörig. Men det är ju allt nu.

Det är dags för Poesi stund här på skrivarkammaren. Tror jag har nåt bra på G. En förklaringsdikt.

Tack och förlåt.

// yours truly H 


Kommentarer
Postat av: Nalle

Förlåt?



Ibland är jag rätt tacksam att min navelsträng var längre än normalt så det gick bra med mig, speciellt när jag läser om såna som det inte gick lika bra för.

2009-09-18 @ 13:52:37
URL: http://nallesworld.blogg.se/
Postat av: elin

Va trevligt att hitta till din blogg, Helena :D

2009-09-20 @ 03:24:44
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0