Un weekend fantastique!


Vilken helg!

Fredag kväll då mötte jag min mor & far vid tåget. Och det bästa av allt, min prins var med!
Vi åt middag i stan och for sedan ut till Brommaplan. M&f checkade in på scandic och jag o D promenerade upp till mig. Jätteskönt att slippa gå där själv i mörkret för en gång skull!

Lördagmorgon (eller hm, förmiddag kanske ;-) ) åkte vi till Karlaplan och shoppade på Fältöversten. Vilket inte är nåt militärställe, utan ett vanligt, gulligt, triangelfascinerat köpcentra. Promenerade Narvavägen ner mot Djurgården, när det började närma sig dagens höjdpunkt...CATS på Cirkus! 
   
Jag var lite för dåligt inläst på storyn tyvärr, men den var helt klart sevärd. Första akten var kanske lite för mycket "hoppelihopp och danselidans" för min smak, men andra akten var riktigt nice. Se den!

Efteråt, klockan var bara typ halv sex då, tog vi djurgårdsfärjan mot Slussen, och promenerade bortåt gamla stan. Italiensk middag, sedan hem. Jag och David kollade på film och myste resten av kvällen.

Söndag blev mest shopping och ett besök på Moderna muséet. Riktigt nice med Dalí-utställningen! Lite läskig, men ändå. Jag tycker mycket om den stående utställningen där också, särskilt efter att man har läst om var o varannan konstnär nu.
Jag fick se Duchamp! Och Pollock! och Warhol! me be happy =D.

Klockan 17.15 var det så dags för mina nära att åka hem igen. Tyvärr. Att det ska va så jobbigt! Jag menar, HerreGud och KäraNån, vi ses på TORSDAG! det är fyra dagar. FYRA. Ändå börjar jag grina. Menmen, det betyder väl bara att jag bryr mig om karln. Det gör jag verkligen.

Känns lite bortskämt bara. Fyra dagar vad är det? ingenting! Särskilt inte om man tänker på min vän Theres som imorrn(!) åker till USA. Och stannar där i 13 månader!!! Och jag grinar över fyra dagar.

Nu ska jag läsa lite, klura över om jag ska utnyttja min sovmorgon imorrn, och sedan sova allt vad jag kan.
Det var en underbar helg, men lite trött blev man. =)

Sjukt konstigt att lägga sig ensam, förresten.

pussel&kräm
//humla

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh Helena, fältöversten är ju en minut från där jag o charlotte bodde (där hon bor nu alltså!) då vet du ju vart det är :)

Nice o prata med dig förresten :)

soon and very soon ses vi också. De e dubbelnice :) :)

2009-09-28 @ 21:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0