Ännu mera catch up

Det har hänt rätt mycket den här veckan, med tanke på hur lite vi har kvar ändå.

Jag har haft typ tenta i piano, vilket innebar att jag skulle lära mig "Skylark" med slängbas och 5stämmiga ackord + Björn J:son Linds låt "Valsen" på en vecka. EN VECKA! Jag trodde aldrig att det skulle gå, men många timmars övande så satt det mesta där till slut. Jag redovisade kalaset på tisdagen och får vg i piano. Nöjd.

På onsdagen fick vi reda på betygen i båda nk-kurserna. Känns lite knas att de redan över, men gött är det iaf. På kvällen repade vi blockflöjt i ett par timmar. Jag blir skogstokig på allt tjöt och drygande, men det är väl en del av charmen antar jag.

Torsdag innebar dubbel Ensemble och Kör. Alla, inklusive jag var sura på dem som inte var där, men efter diverse ursäkter så har iaf jag grävt ner stridsyxan. På kören övade vi bordsvisor till balen, det var kul, jag menar "Helan går" trestämmigt är ju rätt festligt faktiskt. När vi sedan sjöng Studentsången så var det fler än jag som fick klump i halsen och tårar i ögonen.
Erica ringde på eftermiddagen och berättade roliga saker. Vi får MVG i vårt projektarbete! Så sjukt mycket slit som vi lade ner, inte minst med rapporten, så är vi värda det. =D
Blockflöjtskonsert på kvällen, det gick hyfsat. Bäst på torsdagen var att Andrew (2 månader) var med på konserten och är sötast i världen! Jag börjar fatta det där med barn nu. =)

Idag, fredag, har vi haft avslutning i nkA genom snabbtest på träd. Jättesvårt. NOT! =) Efter det käpade vi lite i klasskampen genom att ha älgjakt på skolan. SJUKT KUL! Kutade runt typ hela klassen utklädda till jägare och tre älgar och förvånade vår omgivning. Gick drev i korridorerna, sköt, hade jaktmöte och fikade. Fett roligt faktiskt.

Nu ska jag sola en halvtimme på gräset utanför mitt hus, duscha, äta och sedan dra till kyrkan för GodIs förberedelser.
Kära nån vad mycket jag har att göra!

Imorgon blir det Karlstad med Ylva och Emma! Längter =)

//Humla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0