Sjukling

I onsdags mådde jag inge bra. Alls faktiskt. Efter gympan lade jag mig på en bänk i omklädningsrum ett tag innan jag kunde röra mig. Mellanlandade i kyrkan och vilade. Staplade hemåt. Träffade David på kvällen, och bestämde oss för att han åker hem till sitt och jag tog buss till mina föräldrar.

Torsdag och fredag låg jag hemma med feber och tung andning. Vad vara deta?!?

Lördagmorron tog jag en ipren och satte mig i bil till stan. Snö överallt!
Gjorde Högskoleprovet, yieha! Gött när man verkligen känner att man tänker långsammare än vanligt... Skjutsade Josse o Sajsaj till Dottevik, o sen kade jag mig o vilade hemma ett tag. Rättade min hp-lapp. Tre poäng sämre än förra året. Llite surt, men helt okej för att vara drogad.... ;-)

SMASK på kvällen. mina två favvisar gick vidare, kul. Men synd att det inte gick bättre för Sofies låt. Denn var väldigt fin!

Igår söndag planerade vi studenten! Surrealistisk känsla, tack så mycket. Gick bra iaf, jag o Emma ska ha gemensam mottagning på Björknäs i Arvika, så folk slipper fara ut till Skogs när man har många attt hinna med. Smart va? =)
Trött på kvällen.

Imorse ringde jag vårdcentralen eftersom min feber inte behagar ge med sig. Åkte till Åmotfors och träffade en jättetrevlig läkare som hette Carl. Vi pratade en stund, sen klämde han på min mage och kände på mina lymfkörtlar på halsen.

Diagnos? Jo: KÖRTELFEBER! Men va farao. Detta innebär två veckor TILL med strängt pussförbud. Kom igen!
Ringde precis o berätta för D, hoppas att jag inte redan smittat han bara... Jag har inte tid med sånt här tjafs!!

För tillfället en mycket bitter Helena alltså. Bitter och trött. Och hungrig. Och sällskapssjuk. Till och med katten verkar undvika mig nu när jag har fått diagnos.
suck!

Kommentarer
Postat av: josse

Älskade du! Körtelfeber låter inte direkt skoj du.. Men se de som en chans att vila upp dej, mycket!

Krya på dej! Kramar

2009-03-31 @ 12:14:23
URL: http://josefinarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0