19 februari - STUDENTKONSERT!

Vakna! the D-day var kommen.
Vaknade hos David (som vanligt...) åkte till stan, ritz.
Bära saker, rigga trummor, sätta upp mickar, bära förstärkare, sätta upp konst, hämta lineboxar, ja ni fattar.
Vi grejde, pysslade, hämtade och hade oss fram till kl 14 typ. Då var det dags för genrep! Wiiie!
Efter det var det bara småpill kvar, byta om, sminka, platta hår.
18.00 insläpp till konsten.
Glömt saker hemma, kör dit och ska hämta dem. Kommer till dörrn. Nej. skit. Ingen nyckel. TREDJE gången idag!
Stressad. Skickar dit mor och far istället. =)

Vandrar runt på scenen och känner in stämnningen.
Går in i garderobrummet där vår konstutställning hänger uppe. Så märklig känsla att se alla tavlor, alla timmar vi lagt ner, alla känslor som fastnat på papper, frigolit, papp och allt vad det var. Märkligt.

Träffar vänner o bekanta, massor med folk!
Berättade för Martin, Rebecka, Nalle och kusin Stina att jag tatt körkort. =D Nöjd.
Blir lite rörd när jag tänker på alla som var där. Kusin och moster från Karlstad. Moster från Karlshamn! Johan, min bästa killkompis alla kategorier, kom hela vägen till Arvika från Linköping för min skull.
Och klasskompisar, folk från kyrkan och massa fler. Nånstans 140-150 pers är vår uppskattning. Coolt!

Så var det dags för konsert.
Vi samlade oss på scenen för uppsjungning och pepptalk. Gjorde raketen, och sen var det dags. IN med allt folk och sen körde vi!

Låtlista:
Blockflöjtsmusik,
Call me when your sober,
October,
Vinter över ån
Cadence of her last breath               (Erica & Jonas förlovningslåt. NAWH!)
För dig -                                                (Helena blir lite sentimental. Sång till David.)
Give unto me                                        (Piano och sång med svartvit film)
Men jag går nu                                      (Min dikt. Om prestationsångest och verkligheten)
-PAUS-
Forgiven                                                 (stråktrio, dans, piano och sång)
Wasting life
Polygami                                                (Emil Jensen dikt. Om bortförklaringar och att våga.)
Sleeping sun
Ikaros                                                      (Mitt första vokalensemble arr)
Tomorrow
Kom ihåg mig då                                  (Extranummer)

Det var SÅ roligt. Sån lycka att stå där och presentera vårt arbete. Visa vad vi kan.
Jag och Erica, världens bästa musiker i ryggen och världens bästa publik vid våra fötter.

Jag hade ett eget lite poesipodium där jag stod och framförde dikterna och det bar bland det häftigaste jag gjort nånsin. Bara jag, en mikrofon och texten i mitt huvud. Förmedla budskap naket, enkelt och rakt i ansiktet på människorna framför mig. I loved it.

Pratade med världens gulligaste reporter efteråt, tror inte jag sa så mycket vettigt, men det kändes bra.

Alla andra riggade ner, jag kunde inte annat än springa runt i förvirrat lyckorus. En timme senare var allt klart och vi var på väg hem.

Onsdag och torsdag. två dagar som vänt uppochner på hela världen. Förväntansfull, förkrossad, lyckorus, körkort, förväntansfull, lyckad studentkonsert,  dunderglad. Och kär. Livet är underbart på rikitigt.

The time of my life, tack för att ni är del av det.
 
//Humla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0