12 februari

Helt plötsligt var det torsdag. Kvällen innan satt jag parkerad i Davids säng med datorn och Kerstins trafikprogram och nöpluggade teori.
Arbetsmiljö, ensemble, kör. Koncentrera sig? Skulle inte tro det.
Gick tidigt från kören. Till ANC.
Lätt borttappad in i det stora huset och hittade till slut till nånslags väntrum.
Efter nåt som kändes som hundra år, så släpptes vi in i en sal som var sjukt mycket mindre än vad den var i mitt huvud. Visade leg o placerades vid en dator. Då var det dags.
Massa pysselfrågor, smådetaljer och elände. Markerade, ändrade och hade mig. Men till slut var det dags att trycka på den sabla knappen "rätta". Kan ha varit det mest nervknaprande jag gjort hittills i mitt liv.
Det stod Godkänd med gröna bokstäver. GODKÄND!
Staplar ut därifrån med pappret i hand och ramlar in i min körlärare som råkar sitta där i hallen.
Vad händer och vad blir det? Godkänd?! Jag? Teorin!!
Jag har klarat körkortsteorin. Shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0