Tonår, teoriplugg, tillsammansmys och tvättstugan.

Är det bara jag som blir lätt mörkrädd av att dagarna går nåt alldeles hysteriskt fort? Den här helgen skulle vara lång och härlig göra-så-lite-som-möjligt- aktig och underbar, Men vad händer? Jo helt plötsligt, outta nowhere sitter man på sängen med nyren tvätt upp till hakan och funderar över sin söndagsångest.

visst,visst helgen var underbar. I fredags var det tonår i kyrkan, 20 personer som lagar trerättersmiddag tillsammans. Jag o David smet iväg en stund och hyrde film för lördagskvällen. Kom hem sent till David och somnade ett.

Lördagmorgon var sova-länge-mysig och härlig. Sen delade vi på oss och gjorde nyttiga saker. Jag mejlade viktiga saker och pluggade teori i timmar. Kvällen tillbringades uppkrupen i soffan, i Davids famn med godispåse på magen och Galenskaparna-film i DVD:n. Bättre än så blir det inte. Somnade gott.

Idag gjorde jag lite mer teori på morronen, medan D lagade mat till hela ledargänget på Limalägret. Duktig då. =)
Han skjutsade hem mig och jag plade mig och slöglodde på tv nån timme.
Träffade mor och far för söndagsmiddag, sen  fick jag köra massa bil. Gick bra att backparkera för en gångs skull. Hon går att lära! =P

Tvättdags. Lade in andra omgången och gick bort till Lasse o Anna som bor i metkroken några meter bort. Åt  jättegoda varma smörgåsar och pratade. Skönt att umgås med "annat" folk ett tag, lite miljöbyte typ. Blev mycket barnprat också, de får tillökning om några veckor. =D
Jag och Lasse spelade lite flöjt inför studentkonserten om två veckor, det gick galet bra. Inte vilken grabb som helst som kan läsa en Telemann duett avista inte! ;-) Det kommer bli bra.

20.56. Det var klockan när jag började knyta skorna. Dörren till tvättstugan låses 21.00. Paniken sprider sig. Helena kutar som skjuten ur en kanon längs med hela parkgatan och bannar sig själv för att vara så oansvarig. Hoppet sjunker när hon inser att klockan är  21.03 när hon springer in i huset. Till tvättstugan, försöker låsa upp dörren, och JAAAA!!!Den går upp!! Halleluja, Gud är god. Klockan i tvättstugan går fem minuter efter! =) Helenas dag är gjord.

Nu sitter jag här med massa rena strumpor som ska sorteras, ett CV som ska skrivas, ett konstverk som måste göras och ett liv som måste organiseras. Ja, helgen var visst helt underbar ändå. Ändå sitter jag här och tycker synd om mig själv och bloggar istället. oojojoj.

Nä, nu får det bli ordning. Måste.

Sova själv ikväll. suck. vill inte det. menmen.

sleep tight.
kram //Humla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0