ägg-semlan!!

Min onsdag var en mycket fin dag.. =) Vaknade hos David och vi åkte in till stan.
Skrev texten till en blivande musikvideo med Josse, David, Sayan och Rasmus. Roligt men svårt!
Gick till AKM med Josefin och repade inför konserten på tisdag. Roligt! Kändes mycket bättre nu när jag är inte har ont överallt...=)
Efter det kom jag och Anders på att vi hade en semmeldejt-planerad! Sagt och gjort. Han skulle repa nåt extra när vi var klara, så jag gick till Konsum och handlade baksaker. Ringde runt o fick med Josse och Nalle, o Josse kom o mötte mig på konsum. Träffade Ante där också, så kul! Gött o få en liten catch-up på vad som händer i hans liv, han är en sån fin människa.
Jag och Josse vandrade bortåt och Anders hakade på. VI bestämde oss för att va hos Nalle, han bor störst.

Anders och jag tog tag i bakandet medan de andra två tog tag i guitarhero... ;-) Julia kom också dit, det var roligt.
När bullarna var klara var det dags för mandelmassa och grädde. Vi började pyssla med att gröpa ur bullarna o blanda med mandelmassan. Vad vi inte tänkte på var att vi gröpte ur alla fem bullarna och blandade med mandel, men Nalle är rätt seriöst nötallergiker..

Hm, där stod vi med en urgröpt bulle utan fyllning. Eh, vi kan ju fylla den meed nåt annat... Haha, jag vet inte hur det gick till, jag tror vi slog våra kloka ihop, men hursom kom vi på den fantastiska idén att lägga ett helt, rått ägg i den!

På med grädde och lock, och in till de andra (Nalles var ju ändå tvungen att vara utmärkt pga mandeln så det var lätt att hålla reda på.)

Litet gräddkrig utbryter.
Nalle trycker till Josse semla så hon får gräde på näsan typ. Josse vill hämnas.
Josse trycker till Nalle semla så han får grädde i HELA ansiktet.
Helena halvligger på golvet o försöker hålla sig för skratt, bara H och Anders vet ju att det ligger ett ägg i hans...
Som tur var höll det, och han märkte ingenting..
Lite senare, när Nalle var gräddfri igen, tänkte han äta sin semla... Slickar av lite grädde, och då. DÅ märker han att men va farao är det här?!?! HAHAHAHA! Den minen var det roligaste jag har sett på myyycket länge! Se bilderna på facebook.

(BTW semlorna blev väldigt goda =) )

Resten av kvällen tillbringades sjukt spontant i Emma Ornsteins soffa med henne, Anders, Ylva, Lizette, Björn och Pegah. Emma fyllde år, nämligen. =D

Hem vid två. Tänk vilken bra dag!=)

Lite ensamt att sova själv, dock.

kram på er! 


Kommentarer
Postat av: josefin

HAHAHHAHAHA ja de va kul!

2009-04-20 @ 12:43:15
URL: http://josefinarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0