Nytt lokalsinne sökes!

09.41 imorse gick jag på tåget i Arvika. Efter byte i våriga Katrineholm och känsloladdade Linköping hamnade jag i Rimforsa. Snacka om liten håla!
Jag kliver av bussen, glad i hågen, och tänker gå raka vägen till Liljeholmens folkhögskola. Men vänta nu. Resecentrum stod det på kartan. Ja, vänster vid resecentrum. Problem: Vaddå för ett pärskans resecentrum?!?! Allt jag ser är busskurer, villor och en skitstor betongindustri-byggnad. Jaha.
Fram med datorn, kollar kartan igen. Stabilt att det gjorde mig ännu mer förvirrad!
Eftersom jag vet att jag ska gå förbi ICA, så blir min gissning att följa efter bilen som det står "Polfärskt" på. Stabilt var ordet. Men gissningen var lyckad, ICA låg mycket riktigt ett par hundra meter bort. =)
Knatar iväg uppåt i gassande sol, nöjd över att hitta en skylt med skolans namn på.
Första höger, skulle det vara.
hap, första höger går jag. Stor röd villa på kulle med skylt pekande mot sig:"Liljeholmens fhsk". Fint. Sätter mig och vilar en stund först. Reser mig upp och tänker gå in dit jag antar att receptionen är.
Då får jag syn på en stor himla vattenpipa i fönstret.
Vänta lite nu, nåt fel äre som är knasigt med det här. Jag sätter mig i gräset och väntar på bättre tider, eller på nån levande själ att fråga.

Efter tio minuter svänger en bil upp på uppfarten. Hurra tänker jag!
Mörk, ung kille kliver ur, med en jätteskuttig schäfer. Elev, antar jag.

- Känner du till det här stället? frågar jag
- Eh..Nae, jag ska bara lämna en hund tilll föreståndaren. Svara han på bredaste östgötska.

Okej, bra, då ska vi ju ha tag i samma person iaf. Han knackar på. Gående över gården kommer då en man i 50 års åldern.
Killen och mannen verkar känna varandra, och jag står där som ett fån.
- Jag undrar var jag ska ta vägen nånstans, jag ska söka hit till Liljeholmen imorrn. Säger jag och försöker få rätsida på den här märklig situationen.

-Haha, jaså du skrockar mannen. Då är du på fel ställe! Skolan liggger bakom, gå runt knuten bara, och följ asfaltsvägen!

GAH! då hade jag suttit och väntat en halvtimme på fel ställe och skämt ut mig.
suck. Travar bortåt och hittar till slut skolan och gissar mig fram till expeditionen. Äntligen!

Träffar en trevlig människa som ger mig rumsnyckel och karta över området.

Jag går till rummet och sätter mig. Känns lite ensamt, otroligt trött efter lång dag. Vågar inte riktigt lämna rummet, då två killar står och typ drygar/bråkar utanför yieha. Vart har jag hamnat?!

Provet imorrn. Vet inte va jag ska ta mig till riktigt. Men tar nog och spelar lite gitarr. Hungrig också. Levt på choklad hela dan och missade kvällsmaten. suck.

Vill hem och ligga på Davids mage.


Kommentarer
Postat av: josefin

Spännande att läsa om dina äventyr gumman!

2009-04-28 @ 11:43:45
URL: http://josefinarstrom.blogg.se/
Postat av: julia

lycka till vännen! det kommer gå kanon!

2009-04-29 @ 10:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0