Att rädda lite av världen.

Hela gårdagskvällen tillbringade jag med att vända uppoch ner på min bästa vän Emmas lägenhet. Hennes pass var försvunnet kvällen innan avresa till Litauen med projektarbetet. Inte bra. Till slut letade vi t.o.m. i kylskåpet utan framgång och då började tanken på krislösningar: Behöver man verkligen pass till Litauen? Kan man fixa provisoriskt pass? etc.
Vi kom fram till att fixa provisoriskt pass, men då var bara problemet att vi var tvugna till Karlstad.
Hm, hur?!!
  
Efter typ 12 dåliga lösningar inkluderande bussar, tåg, föräldrar, andras föräldrar och kompisar så kom vi fram till lösningen; låna min killes bil, fråga vår fina Erica om hon kunde köra och sen släppa av Emma i Karlstad för att återvända hem. Det blev vår måndag.
På väg till Karlstad får vi reda på att färjeresan över Östersjön blir flyttad till Tisdag på grund av den storm som behagar infinna sig där. Så vi ser helt enkelt till att få med oss Emma tillbaka igen. Nu med pass. =)
Vi shoppade lite innan vi for tillbaka till Arvika, och skolan, förresten. 

Kvällen ska tillbringas repande med Linda och slitandes i håret över en hemtenta i Psykologi som borde varit klar för länge sen. Och så borde jag göra efterhängsen svenska. läsa körkortsteori. och öva. Men det får vänta.

Bless

//Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0